csütörtök, március 15, 2007

Március 15.

Tavasz van!

Nagy Nap! Sólyom László, a Magyar Köztársaság elnöke Váradon ünnepelt: a Partiumi Keresztény Egyetemen ez újabb szabadnapot jelentett, a diákok és egyes tanárok örömére, mások bánatára.

Ilyen nagy ellenőrzésen sem mentem még eddig át templomba menet. S az sem fordult elő még, hogy az egyetemre ne engedjenek be fényes nappal! Csak a listán szereplők mehettek be: azt hiszem, mégsem bánom, hogy nem szerepeltem ezen a listán.
Szervezkedések, procedúrák, szónoklatok és bakik... Az ünnep hangulatából semmi nem ragadt rám. Az elnöki szónoklat hangulata és stílusa tetszett viszont. Volt benne valami egyszerűség és őszinteség, szerénység, ami miatt tiszteletet ébresztett bennem. S hiányzott belőle az a pattogás és nagyszavaskodás, ami miatt másoknak nem tudok hitelt adni már.
Jó kis kontraszt volt a világjáró körútra felszólító elnöki felhívás után hallani a Szózatot:
"Áldjon vagy verjen Sors keze, itt élned, halnod kell..."
Micsoda ellentétes életfelfogások!

A Szacsvay szobor koszorúzásánál végképp lepergett rólam az ünnepi hangulat, de jót beszélgettem kollegákkal. Legalább ilyenkor beszélgetünk. És legalább ilyenkor érzem azt, hogy nem vagyok teljesen egyedül azzal, ahogy gondolkodom az egyetemről. Ez - az összetartozás érzése - a mai ünnep lényege, állítólag. No, akkor mégiscsak ünnepeltem!


Íme, néhány kép.

Virág az Úrasztalán

Sólyom László - a Magyar Köztársaság elnöke

Köröspart

Zöld Köröspart


Tavasz van a Körösparton (is)
The Future's Bright....
Modern huszár

Ünnepelve...

Nincsenek megjegyzések: