csütörtök, január 25, 2007

Imádság


143. Zsoltár
Részletek


"Uram, hallgasd meg könyörgésemet,
figyelmezz imádságomra;
hûséged és igazságod szerint hallgass meg engem.

Ne szállj perbe a te szolgáddal, mert egy élõ sem igaz elõtted!
Feléd terjesztgetem kezeimet;
lelkem, mint szomjú föld, úgy eped utánad.
Siess, hallgass meg engem Uram!
Elfogyatkozik az én lelkem.
Ne rejtsd el orczádat elõlem,
hogy ne legyek hasonló a sírba szállókhoz.
Korán hallasd velem kegyelmedet,
mert bízom benned!

Mutasd meg nékem az útat,
melyen járjak,
mert hozzád emelem lelkemet!
Uram, hozzád menekülök!

Taníts meg engem a te akaratodat teljesítenem,
mert te vagy Istenem!

A te jó lelked vezéreljen engem az egyenes földön.
Eleveníts meg engem, Uram, a te nevedért,
vidd ki lelkemet a nyomorúságból a te igazságodért!"


90. Zsoltár
Részletek

"Taníts minket úgy számlálni napjainkat,
hogy bölcs szívhez jussunk.
Térj vissza Uram! meddig késel?
Könyörülj a te szolgáidon.

Jó reggel elégíts meg minket a te kegyelmeddel,
hogy örvendezzünk és vígadjunk
minden mi idõnkben.
Vidámíts meg minket
a mi nyomorúságunk napjaihoz képest,
az esztendõkhöz képest,
amelyekben gonoszt láttunk.

Láttassék meg a te mûved a te szolgáidon,
és a te dicsõséged azoknak fiain.

És legyen az Úrnak,
mi Istenünknek jó kedve mi rajtunk,
és a mi kezünknek munkáját
tedd állandóvá nékünk,
és a mi kezünknek munkáját tedd állandóvá!"

Nincsenek megjegyzések: