szerda, február 06, 2008

Ti hogy

sütitek ki, hogy mit/miket főzzetek?

Azon agyalok már egy ideje, hogy miként lehet és lehet-e egyáltalán úgy sütni-főzni, hogy a kecske is meg a káposzta is, meg az egészség is...

Ma reggel "leszaladtam" müzlit venni a reggelihez. Jó rég nem ettem ilyesmit, éppittazideje, gondoltam.

Azt még csak hagyján, valahogy eldöntöttem, hogy merre is szaladjak - nemrég nyílt egy másik szupermárket a közelünkben - de azt, hogy miket vásároljak meg sokkal nehezebben tudtam eldönteni.

Startból zavaró dolog az, ha a jól bevált termékek kifogytak a polcról (különben is, milyen dolog az, hogy vmi elfogy a polcról?!).
Aztán meg ahogy nyúlnék vmely termék felé legalább tízféle gondolat zavar a döntésemben: egészséges-e, mikor jár le, mennyi zsírszénhidrátfestékmiegymás van benne, mivelesszük, mikoregyük, zöldségetkéneenniinkább, megilyenek.

Barna cukor vagy fehér cukor?
Barnarizs vagy fehér rizs?
Zöldség vagy hús?
Hús vagy szója?
Napraforgó vagy olívaolaj?
Tengerisó?
Féta, mozarella vagy tehéntúró, avagy burduf.
Vaj vagy margarin? Netán zsír?
Vegeta vagy nem vegeta?
Joghurt vagy tejföl?


Jajjj s még mennyi ilyen!

Arról kár is beszélni, hogy ma egy negyed fizetést belepakoltam két zacsiba.

S aztán ha valahogy mégis hazaér a vásárfia mihez kezdjek vele? Mit, mivel és mikor?


Én igazán szeretnék jól s jót főzni. De néha kicsit összezavarodom.

Ezért lett már most kész a vacsorára szánt paradicsomos mozzarella. Bazsalikommal. Ebédig kiderül, hogy előtte mi lesz.







4 megjegyzés:

márta írta...

Fogadjunk, hogy ez nem marad meg vacsoráig...Nagyon jól néz ki. Na, hát én ebédre főztem póréhagymalevest, és most sül valami pogácsa mellé, aztán viszlát. A vacsora még túl messze van, ráérek gondolkozni még rajta.

Tücike írta...

jujj, es friss bazsalikomod van :D cserepes?

natikrisz írta...

Tücc: Friss, de nem cserepes. Zacsiban vettem ma. :)

Mártácska: megmaradt :D (pár szelet kivételével.)

Névtelen írta...

De jól néz ki:)))Nálunk biztos nem "érte" volna meg a vacsorát:)