vasárnap, február 03, 2008

Egyszerűen csak főzz

Az este vagy tegnapelőtt este, már nem emlékszem, szakácsfilmet néztem, rögtön két részletet: Jamie Oliver főzicskélését - A pucér szakács c. sorozatból.
Miest meggyógyulok kipróbálom majd néhány receptjét, de addig is nagyon jókat nevetgéltem itt magamban a technikáin.

Csak lazán! - ez az elve, tépni, zúzni, harapni, ahogy jön.

Azért van jónéhány fogás, amit máris ellestem tőle. Annyira jól csinálja, hogy menten kedvem támadt bevásárolni és felcsapni a laci- azaz jamiekonyhát.
Most olvasgatok itt meg ott róla neten, ismert figura, már lap.hu oldal is van róla és könyve is, magyarul.

Van itt egy pudingrecept....hm... asszem már jól is vagyok. Annyira, hogy elkészítsem, legalábbis.
De most olvasom, hogy kell vaj hozzá, annyi nincs itthon és pudingformám se.
Na, majd máskor.

Ha eccer elköltözünk olyan, de olyan vagány konyhám lesz, hogy kedvemre főzkörélhetek benne. Széles pultokkal, kézenfekvő eszközökkel, szagelszívóval, jó tűzhellyel. Friss fűszernővényekkel az ablakban.
Széles tepsikkel meg mindenféle tállal, késsel.

Na, ezt megbeszéltük.



UI. Amint a mellékelt ábra mutatja, gyógyulok lassan. Ahányszor felébredek, mindig jobban vagyok egy fokkal.



3 megjegyzés:

márta írta...

Jó, szerintem is megbeszéltük...de izé, azt a pucéros dolgot azért nem veszed szó szerint ugye? :)

natikrisz írta...

Hehhe: a jelző félrevezető. Semmiféle pucérság nincs a szakácson. Csak azért nevezik pucér szakácsnak, mert annyira egyszerűen és "átlátszóan" főz. Maszkok, köntörfalazás nélkül. Meg szerintem azért is, mert így kapósabbak a könyvei, műsorai a mai világban.

Tücike írta...

nekem is almom, hogy lesz egyszer a konyhamban egy csomo cserepes fuszerem - csombort, tarkony, citromfu, menta, petrezselyem, zeller, porehagyma, stb stb.