szerda, június 20, 2007

Ablakbatevős

Tegnap két évfolyamot vizsgáztattam s nem tom, hogy a meleg miatt-e, de nagyon nem akaródzott szegénykéknek eszükbe jutni a feladatok megoldása. Pedig direkt úgy indultam neki, hogy ma nagylelkű leszek, mindenkit békésen hagyok vakációzni s ehhez mérten szélessávú mosolyt szedtem elő.
Valahol azonban elakadt a projekt, mert - lehet, hogy a meleg miatt, ám - még az alapvető műveletek sem jutottak legtöbbjük eszébe. Végül az lett, hogy néhányukat átengedtem, legtöbbjüket pedig visszatapsoltam őszre.
"Most nem tudom megkeresni a változókat." vagy "Nekem ez magas. S nincs is gépem, amin gyakorolhatnék." vagy "Most melegem van." - szebbnél szebb kifogások. Bezzeg félév közben simán volt hely a laborban!
Bárhonnan is nézem, nem (csak) az én készülékemben van a hiba. A pimaszságot pedig - hogy ne nevezzem pofátlanságnak vagy neveletlenségnek azt, amit egyesek magasfokon művelnek - nagyon nem birom.
Az egész kudarcos nap végére -nem tudom, hogy a meleg miatt-e - újabb fordulatot vett a dolog.
Egy diák írt nekem egy levelet. No comment.
Íme- bár nem ablakbatevős...
Diák-levél 1:
Tisztelt Bernáth Krisztina Tanár Nő!
A mai napon volt a szociális munka II. év SPSS vizsgája, ezzel kapcsolatban szeretnék egy kérdést feltenni. A vizsa során történt hogy, egyes tanulóknak újabb lehetőséget biztositott jegyének emelése érdekében. Nem a jövő heti alkalomra gondolok, hanem a maira, amikor is az történt, hogy a tételek kidolgozása után sorban ellenőrizte mindenki munkáját, majd néhány embernek újabb kérést adott a jegy módositása érdekében, más személyek pedig ezt a lehetőséget nem kapták meg. Mennyire érzi Ön ezt igazságosnak? Én nem teljesen értettem ezt a dolgot és amennyiben lehetséges kérem világositson fel, hogy ne maradjanak bennem tévhitek.
Nem tartozom a megbuktatott diákok közzé, nem ez az oka a mailnak, hanem mindössze nem érzem igazságosnak az Ön eljárását az osztályozással kapcsolatban.
Tisztelettel
Válaszom:
Tisztelt Anonymus,
ha ennyire serti az igazsagerzetet barmi is, akkor becsuletes dolog volna On reszerol, ha felvallalna az identitasat. Bar szora sem erdemes igy, nevtelenul-alneven a levele, megis megtisztelem Ont par sorral.
Ugy velem, hogy tanarkent eldonthetem, hogy mit kerek szamon es milyen megfontolasbol nyujtok lehetoseget vizsgan a feladat atgondolasara. Azok, akik ujabb eselyt kaptak ma bizonyitottak, hogy ertik a feladat megoldasat, am elakadtak valahol. Szamukra az ujragondolas lehetoseget teremtett arra, hogy sajat maguk jojjenek ra az elakadas okara es onerobol javitsak ki azt. Ha ezt megtettek, nott a jegyuk, ellenkezo esetben nem.
Egy szemelyrol tudok, aki nem kapott ma ujabb eselyt, o viszont igen tavol allt a feladat megoldasatol.
Javaslom, hogy ha On objektivitast ker tolem szamon, ne altassa magat abban a tevhitben, hogy az On szemszogebol vilagosabban latszanak a tenyek es abban sem, hogy az igazsagossag csak jegyekben es eselyekben merheto le. :)
Udvozlettel:
Bernáth Krisztina
Tanarno - igy helyes ;)
Diák-levél 2:
Először is szeretném megköszönni a felvilágositást a helyesirással kapcsolatban. Másodszor még most sem tudok Önnel egyetérteni, mert azért én is láttam az osztály tagjainak viszonyát a tántárgyához. Én csak annyit akarok mondani, biztos okkal kapták egyesek az esélyt a javitásra, de abban is biztos vagyok, hogy olyan személy nem kapott esélyt, aki rendelkezett annyi tudással, mint azok akik kaptak, elhiheti nekem, egy fél évem volt rá megtapasztalni. És ha megengedi nekem megtartom magamnak a nevemet...igy érzem helyesnek egyenlőre.

7 megjegyzés:

márta írta...

Ez a mai ifjúság! Nahát! Bár lehet, hogy a meleg miatt ilyen szemtelenek :) Innen messziről nézve nagyon szórakoztató a munkád. Még írjál ilyeneket.

natikrisz írta...

Szórakoztató, bizony. Messziről nézve :D.
Közelről... néha nem látom a fától az erdőt, azaz a dühtől a szórakoztató-ságát.

Névtelen írta...

Tisztelt Tanár Nő! [Mit kötözköcc, március 8-án bezzeg elfogadtad volna!:), helyesírás ide, vagy oda.]
Én az egész félév során láttam ám, hogy egyesek - akiknek az Ön feltételezése szerint ujjuk begyén volt a megoldás - egész félévben söröztek a Sárgában, míg én reggeltől estig a laborban voltam (így találtam rá az Ön blogjára is, csetten hívta fel a figyelmemet egy olyan kollégám, akit Ön visszahívott őszre).
Szóval szerintem nem igazságos, hogy miután az illetők a Sárgában (ahol, sajnos, nincs wifi) még a könyvtárosnőket is cikizték, addig én egy elfelejtett password miatt nem tudtam a puska.hu-ról letölteni egy dolgozatot, emiatt egy másik Tanár Férfi se hitte el, hogy én egész nap a laborban ültem.
Nemhogy Ön, aki még ezt az esélyt se adta meg nekünk. Feladatok, brr.
A nevemet egyenlőre, kétkettőre kiírom.

márta írta...

Kedves Tanár Nő és Tanár Férfi! Kösz, hogy felvidítottátok ma reggel búbánatos szívemet! Rég nevettem ennyit egymagamban üldögélve a gép előtt. Még jó, hogy nem látott senki,még bolondnak hinnének.

Névtelen írta...

Meg akartam kerdezni, hogy a diakok nem olvassak a blogot? Most nem tudom eldonteni, hogy tempetofi egy diak-e, vagy egy parodia egy ismeros reszerol...
Nekem nem tunik szemtelennek a mai ifjusag ama kepviseloje, egyszeruen kifejezte egyet nem erteset a felvilgositas utan is, viszont civilizalt hangnemben tette, ami ertekelendo.
Nehogy elfelejtsem alairni magam, mert aztan netan nem olvasod el a kommentemet :) :
Jozsi

Névtelen írta...

Kedves Józsi,
az a diák gyakorlatilag felülbírálta Natikrisz tanári döntéseit. És azt sejteti, hogy a Tanár Nő kivételez, személyfüggő döntéseket hoz, egyeseket a szép szemükért mindenki előtt meg nem érdemelt előnyhöz juttat stb.
Igaz, hogy kulturált hangnemben, de akkor is.
Egy Tanár Férfi paródiája:)

natikrisz írta...

Köszönöm, Tempetőfi Tanár Férfi!