péntek, június 15, 2007

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaar away

Ujra Bukarestben. Most epp egy Piata Romana-s netkavezobol, filmnezes utan.
Kalandos nap van mogottem, ujra. S meg hol a vege?!
Meg van bo 3 ora a vonat indulasaig, ugyhogy azon toprengek, hogy mit irjak le a mai napbol. Surun tortentek ma az esemenyek s idonkent, mintha kivulrol figyeltem volna az egeszet, fogalmazgattam magamban, hogy mit irok majd roluk...
Ma reggel pihenten ebredtem, s amikor az OMV-nel kortyolgattam a kavem hirtelen otthonosnak ereztem a padot, az asztalt s a helyzetet: bar felig idegen a varos, van mar nehany ismeros celpont benne, ujra vizsgazni jottem, kavezgatok, kurzust olvasok. Azon gondolkodtam, hogy az egeszben megiscsak jo az, hogy ilyen nyugisan johetek ide. Hogy elmondhatom, azt amivel keszultem, amit olvastam. Hogy nem kell agyonstresszelnem magam. Hogy kedvem/erdeklodesem/idom szerint keszulhetek a vizsgara. Hogy nem azt kerdezik, amit nem tudok. Ez klassz dolog, megis. Mindazok ellenere, amiket korabban irtam errol a kepzesrol. Hogy ugyis az szamit, amit tudok. S legalabb nem kekeckednek, ha nem epp azt nem tudom, amit nem tudok.
Azt hiszem az a lenyeg, hogy valamirol tudjak ertelmeseket mondani. S nem is olyan nagy baj, ha nincs a kisujjamban tizenket enciklopedia.
Ezzel le is jart az elso ev a doktori iskolabol. Ketto van meg: a dolgozat megirasa szakaszonkent, a hatramaradt vizsgakon errol kell beszamolni. A nyaron ki kell otoljem, hogy mirol is irom vegul.
Metroval mentem az egyetemig. Uj utvonal, uj Bukarest-arc. Ma szepult egy kicsit az osszkep. Az egyetem mellett van a Cismigiu-park. Sokszor eljartam mellette eddig, de ma be is mereszkedtem a kapon tul, s meg azon is tul. Madarcsicserges, vizcsobogas, friss levego, apolt novenyzet. Soooooooooooook zold. S kozben reggelinek Activia. Ha itt laknek, kedvenc helyemme avatnam a sok szerteagazo osvenyek valamelyiket. Keszitettem nehany kepet, majd otthon teszek fel beloluk.
Idom boven volt, igyhat kiprobaltam ket ujabb szolgaltatast Bukarestben. Ahhoz, hogy ugyanarra a kovetkeztetesre jussak, mint Brassoban, novemberben: halas lehetek Agiert es Nelli neniert. Ok vegzik a legjobb/-szebb munkat rajtam. Csak egy fokkal ereztem magam apoltabbnak a vegen, s az ar erte aranytalanul magas volt. De ezzel is eltelt egy ora, bekukkintottam ujra a profizmus hezagai koze es jo melyen a penztarcamba. Idonkent, ha tehetnem, elbeszelgetnek a szolgaltatokkal a munkajuk csillagairol. Levennek parat beloluk. Vagy tovabbkepzesre kuldenem oket legalabb.
A vizsga 2-tol volt meghirdetve, de mar 12 elott odaertem a helyszinre s meglepetten lattam, hogy nehanyan ulnek mar a kerekasztal korul. Kiderult, hogy ok a "varadiak", C. doktoranduszai s mint a multkor is, most ujra kulonkiadasban vizsgaznak.
Jo helyen voltam, jokor. Ez olyan helyzet volt. Akcio: hivtam B.-kollegamat, a R. tanar urat s vegul mi is vizsgazhattunk a szepareval, igy 2-re mar sikeresen tul voltunk tuzon-vizen. Ket vizsgan. Az elso felszolalas akadozott, bar magamban szepen osszeferceltem a mondatokat a globalizaciorol, de kimondva valahogy megis recsegtek a szavak a teremben. A masodik, a medias jo volt, aszondta a tanarunk, amikor kavezas kozben megtargyaltuk az elet nagy dolgait.
Megusztuk a tomegnyomort, de hirtelen nem tudtam mihez kezdjek a sok szabadidommel: oda-vissza jegyem van, 23.30-kor indul a vonatom s ez azt jelenti, hogy kereken 10 oran at kell szorakoztatnom magam addig, kiveve, ha van mas vonat, illetve ha erdemes visszacserelni a jegyet a 7.30-kor indulo gyorsra.
Kiveve, ha. S ki lett veve. Marmint a kusett a gyorsrol. S az esszeruseg a vasut jegyrendszerebol.
Igy maradt a B. verzio.
B.-vel megebedeltunk a salatasban, korbesetaltuk az allomast nehanyszor, megbeszeltuk a fontosabb akcioterveket, szivtuk a meleget es osztottuk az eszt egymasnak, mig indult az o vonatja.
Aztan metroztam harmat es celpont elott egy idore foldala szoritott a zivatar, de csak felig aztam el es meg igy is beertem a 6-kor kezdodo filmre: A 4 Fantasztikus 2-t neztem meg. Nem mintha rajonganek a fantasztikus sci-fi akciofilmekert, csak epp az kezdodott, epp akkor, epp ott. S epp ott nem esett az eso s epp eleg volt a masfel ora arra, hogy megszaradjak. S a narancsos keseru csoki is. S az esonek nyoma sem volt mire kiertem.
S no, azert nem is volt eppenseggel rossz a film sem. A vegere megszoktam a tajekozodast a szeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelesvasznon s a hangerot is. Lajtos, idonkent poenos, s nana: heppiendes. Masfel ora letudva. De meg mindig van 2,5 indulasig, s most ezzel hirtelen elfogyott az irnivalom. Salatat is ettem mar. Csekkoltam a blogokat es a leveleket. Messen mindenki bizi. Asszem seta lesz meg es egy kis olvasas. Persze, hogy nem a szakkonyvbol, amit vettem, hanem az este elkezdett Plass konyvet fejezem be. Hagytam egy kicsit mara is a vegebol, bar annyira elveztem most ujra minden poent benne, mintha eloszor olvasnam. Talan meg jobban :) A nyaron feltetlenul szanok egy hetet arra, hogy ujraolvassak nehany szomomra klasszikust: Plass-t, Durrel-t, C.S.Lewis-t s ilyeneket. Ja, es napozni is fogok. Es tobbet nem kenem be onbarnitoval magam. Es tobbet nem vallalom tul magam. Es tobbet ide sem irok most.
Csak annyit meg, hogy orulok a mai meglepi sms-eknek. Koszonom a jokivansagokat :)

Nincsenek megjegyzések: