szerda, október 21, 2009

Az igazság

Egy ideje - különféle élethelyzetekben - eszembe-eszembe jutott az "igazság" kifejezés.

Igazság, mint valóság.
Igazság, mint irgalmasság.
Igazság, mint egyenesség.
Igazság, mint nyíltság.
Igazság, mint fegyver.
Igazság, mint gerincesség.
Igazság, mint bátorság.
Igazság, mint szabadság.
Igazság, mint veszély.
Igazság, mint próbatétel/kipróbáltság.
Igazság, mint opció.
Igazság, mint támasz.
Igazság, mint erő.


Leginkább a hiányát és a benne rejlő, vele járó kihívást észlelem - s figyelem magam is időnként ezen a szemüvegen keresztül. Nem a legkézenfekvőbb megoldások egyike, az biztos. És nem is olyan természetes az abban való járás. Alternatíva, amit újra és újra meg kell harcolni /-nom, legalábbis.

Teljes méretű kép megtekintése


Rákerestem ma este erre a kifejezésre a Bibliában. Nem másoltam át mind a 542 találatot, de néhányat, szíverősítőként, kijózanodásként, vezérfonalként igen.


5Móz 16,20
Igazságot, igazságot kövess, hogy élhess, és örökségül bírhasd azt a földet, a melyet az Úr, a te Istened ád néked.

Zsolt 43,3
Küldd el világosságodat és igazságodat, azok vezessenek engem; vigyenek el a te szent hegyedre és hajlékaidba.

Péld 3,3
Az irgalmasság és igazság ne hagyjanak el téged: kösd azokat a te nyakadra, írd be azokat a te szívednek táblájára;

Péld 10,2
Nem használnak a gonoszság kincsei; az igazság pedig megszabadít a halálból.

Péld 12,27
Az igazságnak útjában van élet; és az ő ösvényének úta halhatatlanság.

Péld 13,6
Az igazság megőrzi azt, a ki útjában tökéletes; az istentelenség pedig elveszíti a bűnöst.

Péld 21,3
Az igazságnak és igaz ítéletnek gyakorlását inkább szereti az Úr az áldozatnál.

Ézs 41,10
Ne félj, mert én veled vagyok; ne csüggedj, mert én vagyok Istened; megerősítelek, sőt megsegítlek, és igazságom jobbjával támogatlak.

Jn 4,24
Az Isten lélek: és a kik őt imádják, szükség, hogy lélekben és igazságban imádják.

Jn 8,32
És megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz titeket.

Jel 22,11
A ki igazságtalan, legyen igazságtalan ezután is; és a ki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és a ki igaz, legyen igaz ezután is; és a ki szent, szenteltessék meg ezután is.

I-g-a-z-s-á-g. Ú-t. É-l-e-t.

1 megjegyzés:

Andi írta...

Megdöbbentő mélységük van ezeknek az igéknek. Különösen az utolsónak.